8. Dračí doupě
Dnes je mým úkolem,
abych do kroniky zaznamenal poslední výpravu naší statečné družiny. Z naší
oblíbené krčmy u Šilhavé ovečky jsme se vydali směrem ke Kyklopím horám
a u pramene Ledovcové řeky vstoupili do
podzemí. Hned v ústí jeskyně nás napadl roj lidožravých netopýrů. Tomáš, náš
zkušený mág, proti nim vyslal ohnivou stěnu. Pán jeskyně ho vyzval, aby hodil
jak dvaceti, tak šestistěnou kostkou. Zadařilo se (5+16), a kouzlo stačilo na
vyčištění celého tunelu včetně ukrytého goblina. Velké světlo však přilákalo
skupinu orků, kteří nás početně převažovali. Tentokrát se proti nim postavil
barbar Marek a skvělým hodem (19) se dostal do stavu berserkru a orky na hlavu
porazil. Štěstí nás provázelo
i nadále, když zlodějka Alice hned na poprvé odhalila pasti chránící staré
dubové dveře (2+18). Jejich otevření byl ale oříšek. Tomášovo otvírací kouzlo
selhalo na celé čáře (1), Alici se zlomil šperhák (4) a Marek si při vyrážení
(9) pohmoždil rameno. Musela nastoupit léčitelka Anet, která použila hojivé
kouzlo (6 + 9) a její pomocníček havran Flik našel
na výklenku nahoře nad dveřmi klíč (14). Abychom zjistili, jestli za dveřmi
nečíhá něco obzvláště nebezpečného, když byly začarované, nekromantka Ilona
vyslala ducha jednoho
z orků, aby se porozhlédl. Kouzlo se zadařilo (4 + 17) a věděli jsme, že na nás
nečíhá žádná nepřátelská entita.
Komnata za dveřmi
byla skutečně prázdná, ale Alice ji - jako obvykle - prohlédla
na pasti (6 + 18). Ani ty v místnosti nebyly, za to nějaký podivný starý
přístroj. Tomáš seslal kouzlo poznání (9) a zjistili jsme, že umí vyrábět
posilující lektvary. Anet tedy hned zkusila připravit dávku pro všechny, což se
jí povedlo (3 + 19). Když jsme se posílili, vyrazili jsme dál.
Dveře do další místnosti šly otevřít samy bez jakékoli námahy, ale ve stínech se skrývalo několik zombie. Bylo potřeba spojených sil Ilony - zpomalení nemrtvého (1 + 18), Marka - útok těžkým mečem (5 + 13) a Tomáše - ohnivé peklo (4 + 11), abychom se jich zbavili. I tak si bitva vyžádala několik zranění, ale Anet aspoň něco zahojila (2 + 6).
Dále jsme pokračovali
dlouhou temnou chodbou. Tomáš vyslal světelnou kouli tak mocnou (6 + 20), že
osvítila celý tunel, ale bohužel jsme tím ztratili moment překvapení
a zaútočili na nás temní elfové. Ilona nedokázala včas uhnout jejich šípu (1) a
Anet ji jen tak tak zachránila (8), přičemž se obě musely stáhnout z boje.
Bylo to tedy na zbytku družiny. Tomášovi se naštěstí povedlo vytvořit mocný
štít (4 + 14), který nás všechny chránil, protože Aliciny rychle kladené pasti selhaly
(1) a Marek si nalomil meč (2 + 2). Už to s námi bylo hodně nahnuté, ale
stalo se nemožné - Tomáš povolal Planetara (5 + 20) a ten elfy zahnal. Rychle
jsme pobrali poklady, které hlídali, a utíkali z jeskyní ven, protože
Planetar už začínal slábnout a sami bychom už další boj nezvládli. Bylo to
opravdu o fous, ale poklad stál
za to a slavili jsme u Šilhavé ovečky ještě dlouho do noci.
(X) - hody kostkami (6k, 20k nebo obě)
Část závěrečné šifry:
qboqftofdidfplfojdf,