Řešení

Níže najdete vysvětlení jak luštit jednotlivé šifry.
01 Plyšová
Plyšáci odkazují na více či méně známé knihy o zvířatech, jejichž jméno je v názvu. Do křížovky se pak doplní jméno autora.
02 Pískoviště
Jedná se o polský kříž - jak si kluci posílají auto, ukáže se typ mřížky, pozici auta na obrázku pak zase určí písmeno v mřížce.

03 Úvahy
Úvaha odkazuje na nějaké třípísmenné slovo. To se zároveň vyskytuje i v dané větě. Pokud je vyškrtnete, tak zbytky slov poskládají heslo (bez diakritiky).
04 Stínohra
Pokud poskládáte tangramové obrázky tak, že vždycky jedno
písmeno od dané barvy je v klasické poloze pro čtení, přečtete
z těchto písmen postupně text, ze kterého určíte heslo. Návod na skládání je podle tohoto obrázku:

05 Kvíz
Jde o rastr. Vyznačením odpovědí do mřížky, kde máte vodorovně odpovědi A-E a svisle otázky 1-5, se objeví písmena (každý okruh dá jedno písmeno). Např. v prvním okruhu je vždy správná odpověď C, což vykreslí písmeno I.
06 Básnička
Posuny v abecedě od písmene X: když Xénie získá nějakou věc, tak podle počtu kusů se posunu v abecedě vpřed (např. 1 kabát = X+1 tedy Y, ztráta 13 triček = Y-13, tedy L).
07 Exkurze do ZOO
Morseovka: dlouhé či krátké slabiky v názvu zvířete dají písmeno v morseovce.
08 Chemická
Braillovo písmo: prvky na pergamenu jsou vždycky v šestici. Jméno Paracelsus se skládá z 5 prvků + písmene L. Postupně čteme z pergamenu, co v Braillově písmu dají prvky Pa, Ra, Ce, S a U. Síra je 2x a L zůstává na své pozici v hesle jako L.

09 Sherlock
Srovnáním textu v šifře a na naučné tabuli nejdeme 6 slov, která se liší. Když přečteme první písmena nových slov, získáme heslo.
10 Vitráž
Omalovánka je vybarvena barvami duhy. Kolik polí daná barva má, takové pořadí v abecedě, např. zelená je jen 1 pole = A. Písmena se pak složí podle pořadí barvy v duze (od červené k fialové).
11 Finální úkol
Vypíšeme si z textu všechna kouzla. Ta seřadíme podle pořadí postav, které je říkají, a číslo určí, které písmeno z kouzla vezmeme. Tak získáme heslo.