Řešení
Níže naleznete princip všech šifer.
1. Autoškola
Po zakreslení trasy a označení míst chyb řidičky lze mezi těmito místy číst písmena LIDL - další zpráva se tedy nacházela u obchodu LÍDL.
2. Zahřívací retrošifra
Zpráva je jakoby psaná na tlačítkovém mobilu - počet číslic v řadě za sebou určuje, kolikrát se zmáčklo dané tlačítko a o jaké šlo tedy písmeno.
3. Chemická
Jde o jednoduchou moreseovku - kyslík (O) představuje tečku, dusík (N) čárku.
4. Čárky
Po spojení čárek stejné délky se vykreslí písmena, která se seřadí podle délky čárek, ze kterých vznikla (nebo se to prostě vyscrablí :).
5. ZOO
V každé větě je jméno a zvíře - seřadí-li se jména podle abecedy, první písmena zvířat dají zprávu.
6. Památky
Památky se rozdělí do trojic podle města, kde se nachází. Jedna památka z trojice je psaná jiným fontem - tvoří střed a zbylé dvě ramena semeforu. Města se seřadí podle abecedy a čte se zpráva.
7. Dračí doupě
Hází-li se oběma kostkama, hody se sečtou. Výsledná čísla jsou 1-26, jde tedy o prosté převedení do abecedy.
8. Čtverce
9 písmen se ve čtvercích liší - v pravém čtverci se vystříhají (nápovědný text STŘÍHEJMĚ) a vytvoří mřížku, která se otáčí o 90° ve směru hodinových ručiček a čte se zpráva.
9. Lunapark
Na venkovním obvodu kola jsou tečky červené a žluté, na vnitřím oranžové a žluté. Brailovo písmo vznikne, když se použijí tečky ze dvou diagonálních částí. Začátek a konec textu kódovaného danou barvou označuje vozíček s barevným okénkem. Čte se ve směru hodinových ručiček.
11. Obrázky
Každou trojici spojuje jedno slovo (obvykle jde o homonymum). Z toho slova se použije určené písmeno.
12. Hudební
V každou chvíli hraje jen jeden nástroj (nebo žádný - mezera). Nástroje obsahují v názvu I, V a X (psáno jiným fontem). V každém taktu se tak římsky přečte číslo, které se převede na písmeno v abecedě.
13. Závěrečná šifra
Caesarova šifra - posun o jedno písmeno vpřed v abecedě. Jednotlivé části dají rýmy, které tvoří básničku. Na základě té se mělo určit, ve kterém okně bydlí činčila (závěrečný úkol).
Lpvtflabwztplpvkfemj, Kousek za vysokou jedlí,
kfevn,lefawjsbulbczemj: je dům, kde zvířátka bydlí:
qbojlpdlb,ubnbsbeb, paní kočka, ta má ráda,
qspubiopvutjumbqlz,abeb, protáhnout si tlapky, záda,
upnzwbmkfabtfqspgjl, to mýval je zase profík,
wejtdjqmjof"ebutjtmpgjl", v disciplíně "dát si šlofík",
qboqftofdidfplfojdf, pan pes nechce okenice,
sbetjtbajtmvofdojdf, radši sází slunečnice,
nztnbwfmlpvspejov, myš má velkou rodinu,
qfsflbaepvipejov, pere každou hodinu,
afmwbwpmbobqjmv, želva volá na pilu,
blefobkevdjodjmv? a kde najdu činčilu?